De Brabantse mys­ti­ca Hadewijch was de meest eigen­zin­nige kun­stenares uit de 13e-eeuwse begi­j­nen­be­weg­ing. In haar brieven, visioe­nen en strofis­che gedicht­en bez­ingt ze de minne’, een liefde die even heer­lijk als ondraaglijk is, even zin­nelijk als spir­itueel. Zoekend naar de een­word­ing met Christus door­loopt de ik-figu­ur een ein­de­loze cyclus van ver­lan­gen, extase en uit­putting. Speciaal voor het MAfestival ont­moeten An Pierlé en Psallentes elka­ar op het kruis­punt van hun muzikale werelden. Samen creëren ze een hybride sound­scape, geïn­spireerd op Hadewijchs tijd­loze poëzie. Flarden gre­go­ri­aans flirten met gloed­nieuwe pop­songs; vroege meer­stem­migheid mondt uit in impro­visatie. Wat is over­gave? Waar kan de minne ons van­daag over­vallen? En is er een link tussen muziek en mystiek?

Minne

Hadewijch heruitgevonden

  • zang, piano: An Pierlé (BE)
  • zang, harp: Alma Auer (BE/HU)
  • Percussie: João Lobo (BE/PT)
  • Ensemble: Psallentes (BE)
  • Muzikale leiding: Hendrik Vanden Abeele (BE)