Ik ont­moette Anna, Cecilia en Marcus tij­dens de voor­berei­din­gen van de finale voor MA Competition 2019. Vanaf de eerste noot voelden we een bij­zon­dere, muzikale klik. Toen ik de wed­stri­jd won, kre­gen we meteen ons eerste project in de schoot gewor­pen: een cd-opname rond Johann Nepomuk Hummel, leer­ling van Mozart en goede vriend van Beethoven. Hummel was een buitenge­woon pian­o­tal­ent. Zijn arrange­ment van Mozarts Piano- con­cer­to in d bulkt van ver­sierin­gen en tech­nis­che uitdagin­gen. Ook zijn kamer­muziekver­sie van Beethovens Eerste sym­fonie is een staalt­je van vir­tu­ositeit voor de pianist, die soms het hele ork­est in zijn twee han­den draagt. Hummel beschik­te over de gave om vertrouwde muziek op een nieuwe manier te belicht­en. Dankzij hem heront­dek­te ik de trage beweg­ing van Beethovens sym­fonie. In Hummels bew­erk­ing neemt de fluit het ork­est op sleep­touw met een zwierige, lichtvoetige dans.” — Aurelia Vişovan

Musical encounters - LAST TICKETS

Mozart, Hummel en Beethoven

€18
  • 18th century
  • laureate
  • virtuosity
  • arrangements
  • Pianoforte: Aurelia Vişovan (RO)
  • Fluit: Anna Besson (FR)
  • Viool: Cecilia Bernardini (NL)
  • Cello: Marcus van den Munckhof (NL)